Forum Budowlane » Systemy centralnego odkurzania

system centralnego odkurzania

    • 4 wpisy
    11 listopada 2006 21:16:37 CET
    albo jestem strasznie zielona albo nie wiem co ?co to jest ten system centralnego odkurzania?brzmi bardzo ciekawie
    • 65535 wpisy
    13 listopada 2006 13:10:44 CET
    Witam Panią
    Zielona? Mam nadzieję, że z ciekawości ;-) Już odpisuję.

    Zalety systemu:
    Centralny odkurzacz to system umożliwiający skuteczne i wygodne odkurzanie domu, biura, salonu... pomieszczeń, gdzie żyją ludzie, zwierzęta. Tam, gdzie ważna jest czystość nie tylko powierzchni ale także powietrza. Gdzie trudno jest poruszać się z urządzeniem tradycyjnym ze względu na jego ciężar, głośną pracę czy ilość czynności przed i po odkurzaniu.

    Budowa systemu:
    Za chwilę odkurzanie. Wyjmujemy (np: z szafy) węża ssącego (zwykle o długości 9m i wadze 1,7kg) oraz rurę i podręczny zestaw ssawek. Podchodzimy do gniazda ssącego (zwykle jedno na piętro wystarcza) i wkładamy wtyczkę węża. Rączkę łączymy z rurą i odpowiednią ssawką. Przyciskiem w rączce uruchamiamy słysząc jedynie dźwięk zasysanego powietrza. Możemy sprzątać 100% powierzchni i dużą część schodów bez obawy o zbyt krótki przewód elektryczny. Możemy odkurzać pył z NAD karnisza lub z NAD wiszących szafek. Długi, lekki wąż aż prosi, aby to zrobić. Już nie ciągnie się za nami mały (albo i duży) wyjący, wdmuchujący do sprzątanego pomieszczenia (tylko częściowo przefiltrowane) powietrze "przyjaciel".
    Teraz, wewnątrz 52mm średnicy rurociągu zamontowanego w ścianach, zassane nieczystości przesuwają się (130km/h) w kierunku jednostki centralnej zainstalowanej np. w garażu. Tam wpadają do pojemnika, a odfiltrowane (podobnie jak w tradycyjnym odkurzaczu) powietrze wydmuchiwane jest poza dom także podobnym rurociągiem.
    W skrócie tak działa nasz system.