Forum Budowlane » Ściany zewnętrzne - budowa i konstrukcja

  • 31 maja 2011 14:42:54 CEST

    Witam wszystkich, na początku przepraszam jeśli umiejscowiłem temat w zły dziale (jeśli tak to proszę o moderatorów o przeniesienie).

    Chciałem zapytać o ściany wewnętrzne mieszkania w bloku (stare budownictwo Warszawskie). Otóż jestem zdziwiony "genialnością" architektów którzy je planowali. Wyobraźcie sobie mieszkanie ok. 40 mkw (mniej więcej prostokąt 5x8m), a w nim na środku kwadrat z ścian działowych które tworzą łazienkę. W ramach ciekawostki dodam iż aby wejśc do kuchni należy przejśc przez pokój dzienny alt. Moje pytanie dotyczy (jestem zielony w tej kwestii) czy ściany działowe mają wpływ na nośność całej konstrukcji? Czy istnieje możliwość postawienia takich ścian (po uprzednim wyburzeniu), według własnego pomysłu? NIe myślę tu o jakiejś domowej robocie, ale o fachowcach. Jednakże chciałem się dowiedzieć czy coś takiego jest w ogóle możliwe do wykonania.

    Z góry dzięki za odpowiedź

    • 62 wpisy
    31 maja 2011 15:36:54 CEST

    jezeli to sciany dzialowe nie nosne, to po przeanalizowaniu projektu nie powinno byc problem. Nie Ty pierwszy przerabiasz mieszkanie aby bylo funkcjonalne.

    • 23 wpisy
    31 lipca 2011 12:31:47 CEST
    Dobrym materiałem na ściany działowe jest silka. Kolega ma i jak na razie nie narzeka. Dodatkowym atutem tego materiału jest to że jest on dźwiękoszczelny.
    • 23 wpisy
    28 października 2011 19:28:50 CEST
    Tak jak napisał Kuba2010, jeżeli są to ściany działowe to jak najbardziej można je przestawić. majstero ma rację co do silki. To dobry materiał na ściany działowe ze względu na to że znakomicie tłumi hałas.
    • 47 wpisy
    3 lipca 2013 10:54:39 CEST