Forum Budowlane » Domy z bali

    • 5 wpisy
    26 września 2012 15:29:46 CEST

    Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie - planuje budowe domu szkieletowego, około 90 m2. Nie chce cudów i wydziwnień w rodzaju wykuszy, balkonów, tarasów itd., chce zwykły prosty dom z dachem dwuspadowym. Nie chodzi mi o to, by było najtaniej, ale oszczędnie i solidnie. Ile to może kosztować i czy polecilibyście jakąś firmę? Na razie wysłałam zapytanie do trzech różnych firm, ale czekam na odpowiedź. Z góry dzieki. Aha, cena za stan surowy zamknięty.

  • 24 października 2012 00:03:52 CEST
    Cena jest zależna od wielu czynników, . kubatury domu, uwarunkowań działki, rozwiązań projektowych, zastosowanych materiałów, rodzaju drewna.
    ---
    Służę pomocą,
    e-Rzecznik Knauf Insulation
    • 5 wpisy
    2 stycznia 2013 15:11:09 CET
    Z tego, co zdążyłem się zorientować, to ceny najniższe są około 1500 zł/m. Jeśli chodzi o materiał, to nie znam się, wiem, że z Syberii jakieś wożą drewno (np. Rospol), wiem, że ze świerka się buduje (np. Stollux)... ale jakie różnice cenowe to nie znalazłem. A jak to wygląda z ociepleniem takiego domu? Jakie warstwy się kładzie?
  • 5 stycznia 2013 23:09:02 CET

    W domach zbudowanych w szkielecie drewnianym najczęściej stosowanym ociepleniem jest wełna mineralna szklana. Ma doskonałe parametry energetyczne a dodatkowo posiada świetne właściwości tłumiące hałas.

    ---

    Służę pomocą,

    e-Rzecznik Knauf Insulation

    • 5 wpisy
    31 stycznia 2013 20:55:02 CET
    Dziękuje za odpowiedź, to samo mi odpowiedzieli ze Stolluxa, któremu posłałem do wyceny. Ale mam też pytanie,które mnie ostatnio zaczęło nurtować, jak przeczytałem pare postów na różnych forach budowlanych - może to i głupie- ale jeśli dom będzie narażony na wilgoć, to czy nie będzie ta konstrukcja gniła? jak sie zabezpieczają budowlańcy przed czymś takim, jakąś dodatkową izolacją, czy lakierami?
  • 4 lutego 2013 21:31:41 CET