Forum Budowlane » Instalacje elektryczne

Oświetlenie wnęki prysznicowej.

    • 6 wpisy
    20 stycznia 2013 12:05:33 CET

    Proszę o pomoc. Jestem w trakcie zakładania instalacji elektrycznych i mam problem z oświetleniem wnęki prysznicowej. Wnęka będzie cała w płytkach, jest to pomieszczenie dość wysokie. Znajomi elektrycy sugerują aby go nie obniżać ze względu na oświetlenie właśnie a i ja sama nie chce obniżać ale mam pytanie: jakie oświetlenie stosuje sie w twkich pomieszczeniach. Prosze o szczegółowe odpowiedzi bo jestem laikiem.

    • 50 wpisy
    21 stycznia 2013 11:53:12 CET
    Trzeba patrzeć na klasę szczelności oprawy. Np IP 45/46 ale jeśli by się chciało mieć dobrze oświetloną łazienkę to trzeba by trochę opuścić sufit aby zamontować oprawy które to oświetlą. I wtedy dajesz coś takiego , i po kłopocie.
    • 23 wpisy
    8 lutego 2013 17:03:16 CET
    Nie mówimy tutaj o podświetlanym i obniżonym suficie,z racji zbyt małego pomieszczenia takie rozwiązanie nie wchodzi w grę. Proponowałbym kinkiet na ścianie,oraz same diody LED wokół lustra,wówczas całość bardzo fajnie by się prezentowała.
    • 56 wpisy
    15 lutego 2013 19:34:02 CET

    Obniżony sufit włazience nie jest dobrym pomysłem,natomiast warto pomyśleć o tasmach LED,które bardzo fajnie się sprawdzają. Zależy to także od metrażu naszego mieszkania.

    • 5 wpisy
    26 lutego 2013 13:18:05 CET

    Ja ostatnio kupiłam w sklepie internetowym olampa oprawy z IP65 przystosowane do montażu pod prysznicem. Polecam, bo jestem bardzo zadowolona, dają dużo światła.

    • 30 wpisy
    1 marca 2013 13:48:16 CET
    W kwestii oświetlenia łazienki,to proponowałbym dwa rodzaje: albo decydować się na taśmy LED,albo też oświetlenie punktowe. Cenowo wyjdzie to podobnie,wiec tylko teraz kwestia gustu,stylu no i odpowiedniej mocy świetlówek.
    • 42 wpisy
    7 maja 2014 10:04:59 CEST