Forum Budowlane » Elewacje i docieplenia

Współczynnik przenikania ciepła

    • 1 wpisy
    17 września 2014 11:18:46 CEST

    Witam. Z góry przepraszam jeżeli podobny temat już został rozpoczęty, ale ja niestety nie znalazłam (ewentualnie prosze o link do tematu). W kwestii budowy raczej jestem laikiem i nurtuje mnie pewene pytanie odnośnie współczynnika przenikania ciepła. Wybudowaliśmy dom z pustaka SOLBET typ 600 (24*24*59cm). Teraz jesteśmy na etapie wybierania okien. I tutaj pojawia sie problem, że nie wiem na jakie okna po względem współczynnika (U) przenikania ciepła wybrać. Zastanawiam się nad oknami dwu- lub trzy- szybowymi. Czy kupując trzy-szybowe nie przepłacę??? Bo jeżeli moje ściany przepuszczą więcej ciepła niż okna 3-szybowe to nie opłaca mi się inwestować w tak ciepłe okna. Sciany będę ocieplać styropianem . Moje pytania w związku z tym brzmią:

    1. Jaki współczynnik przenikania ciepła na m2 mają moje ściany??? (na stronie solbet"a nie mogłam się doszukać)

    2. Jaki styropian o jakich danych technicznych zaleca się do tych ścian???

    3. Jakie kupić okna - tzn, z jakim współczynnikiem przenikania ciepła, zeby to wszystko miało sens????

    Prosze o fachową pomoc

    • 192 wpisy
    6 października 2014 11:44:02 CEST

    Możesz skorzystać z Kalkulatora Oszczędności (,calc,) na stronach Knauf Therm. Określasz warstwy przegród dobierając także grubość i parametry techniczne styropianu. Tam także zobaczysz jakie są różnice pomiędzy styropianami o określonych współczynnikach przewodzenia ciepła. Współczynnik przenikania ciepła U jest liczony dla całej przegrody - a więc składają się na nią wszystkie jej warstwy (konstrukcyjna, termoizolacja, tynk).
    e-rzecznik Knauf Therm

  • 14 października 2014 19:05:01 CEST
    BORKOWIANKA napisał/a: