Forum Budowlane » Domy Pasywne

    • 488 wpisy
    27 stycznia 2011 23:03:43 CET

    Z czego wynika informacja, że dom ten jest "energooszczędny"?

  • 4 lutego 2011 13:23:38 CET
    Tłumaczono mi, że ze specyfikacji, np. kąt nachylenia dachu, rozplanowanie przestrzeni itp. wpływają na to, że dom nie traci tyle ciepła. Ale jak już napisałem nie znam się na tym, i to JA pytam czy ten projekt ma faktycznie energooszczędne rozwiązania/
    • 488 wpisy
    4 lutego 2011 22:03:46 CET

    O tym czy dom jest tzw. energooszczędny, świadczą jego charakterystyki energetyczne a dokładniej wartości EP oraz EK. W opisie podano zręcznie co innego, bowiem:

    "Wskaźnik zapotrzebowania na ciepło do ogrzewania wynosi 62,8 kW/m2 na rok" a to tylko pewna część całkowitego zużycia energii dla domu. Proszę zapytać o EP i EK.

    Mogę określić te charakterystyki oraz znaleźć optymalne wartośći wsp. przenikania ciepła wszystkich przegród, jak też rozwiązania systemów doprowadzenia energii przy najniższych kosztach budowy i najniższych kosztach eksploatacji.

    Zapraszam,

    Jerzy Zembrowski

  • 19 lutego 2011 09:39:06 CET

    nie polece zadnej firmy ale przedstawie pare ciekwaostek obniżających koszt mieszkania w domu

    • 9 wpisy
    27 kwietnia 2011 18:10:11 CEST
    fajnie jest zamiast całych, kosztownych systemów dla DE wykorzystać po prostu pewne rozwiązania które pozwolą zaoszczędzić energię i $. Sam wziąłem terivę termo system z Konbetu i jestem bardzo zadowolony z oszczednosci...
    • 16 wpisy
    12 maja 2011 18:53:17 CEST

    Pewnie, że to dobra inwestycja :).

    • 3 wpisy
    24 listopada 2011 13:04:15 CET
    witam. czy ktos moze slyszal lu budowal dom z materialow IZODOM2000? chce postawic dom mocno energooszczedny i zamontowac pompe ciepla, rekuperator oraz przydomowå tez o plycie fundamentowej zamast zwyklych fundamentow. Podobno to super material. Moze ktos poleci firme ktora buduje domy tym systemem?
    pozdrawiam, Anna z Lodzkiego
    • 63 wpisy