Forum Budowlane » Systemy kominowe i kominkowe

    • 4 wpisy
    29 września 2012 00:19:14 CEST

    Planuję sam wymurować obudowę kominka i na dodatek nie z KG. Myślę o cegłach szamotowych lub płyt z silki. Narazie za dużo na ten temat nie wiem jestem zieloniutki w tym temacie, ale myśle że przez zimę zapoznam się z tym tematem w wystarczający sposób, aby móc to zrobić samemu. Czy ktoś z Was być może budował kominek sam i mógłby mi w tym w jakiś sposób pomóc. Z góry dziękuję za każdą wskazówkę.

  • 4 października 2012 00:51:18 CEST
    ęknie idzie,zyczymy wytrwałości i miłych chwil w zyciu dla WAS.
    Katarzyna
    p.s
    Tadek sam robił kominek .profile metalowe.+ płyty kartonowe+ wkład,widziałes!!zadnej filozofii zrobisz zyczymy z całego serca.
    pozdrawiamy.
    • 12 wpisy
    4 października 2012 20:22:21 CEST
    mordka01 jak zakończysz pracę to pochwal się efektem
    • 4 wpisy
    5 października 2012 02:08:01 CEST
    Chodzi mi raczej o obudowę bardziej stabilną (murowaną). Myślałem o cegle szamotowej lub silikatach czy coś takiego. Sam jeszcze nie wiem co, dlatego pytam. Może ktoś z Was miał jakieś doświadczenie w tym temacie?
    P.S. Jak zrobię to się pochwalę:)
    Pozdrawiam
    • 31 wpisy
    6 października 2012 18:18:32 CEST
    Niestety ja nigdy nie robiłem w ten sposób,wiec nie pomoge pod tym względem, Widziałem jedynie na zdjęciach i muszę przyznać,że dosyć ciekawie się to prezentuje.
    • 20 wpisy
    12 października 2012 13:24:47 CEST
    Silikaty w tym przypadku raczej odpadają,ponieważ będą mało stabilne. Moim zdaniem tutaj zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie cegieł szamotowych.
    • 7 wpisy
    19 czerwca 2013 21:40:41 CEST
    cegły szamotowe np. vitcas - na pewno się sprawdzą (dobra wytrzymałość na ciepło, ogień).
    • 4 wpisy
    19 czerwca 2013 23:57:54 CEST
    Zrezygnowaliśmy z kominka na rzecz pieca wolnostojącego Hark 91
    Tutaj jest link
    • 21 wpisy
    14 października 2013 15:23:08 CEST