Forum Budowlane » Ściany zewnętrzne - budowa i konstrukcja

Jaki pustak wybrac ?

    • 2 wpisy
    21 stycznia 2019 18:19:55 CET
    Witam potrzebuje waszych opinii co do pustaków z jakich budować dom. W projekcie jest podany pustak ceramiczny a na składzie budowlanym polecają pustak pianowy. Nie znam się na tym wiec chciałbym poznać wasze opinie co o tym myślicie ;) pozdrawiam
    • 47 wpisy
    30 stycznia 2019 22:19:56 CET
    Jak na składzie polecają cokolwiek to znaczy, że mają na to duży rabat i im się opłaca. Co ich w sumie obchodzi co Ci polecą? Grunt, żeby kasa im się zgadzała... W projekcie masz Porotherm, bo to najlepszy i najbardziej racjonalny materiał - ma dobrą izolacyjność akustyczną i termiczną, jest wytrzymały, szybko i bardzo łatwo się go muruje. Nie wiem jakie realnie plusy można by wymienić przy pustaku pianowym. Wiadomo - izolacja termiczna, ale bez przesady, żeby robić z tego jakiś koronny argument za jakimś materiałem. Nie te czasy. Do Porothermu dołożysz 15 cm izolacji i będziesz mieć ścianę z takim samym "U" i lepszą praktycznie we wszystkich innych parametrach.
    • 23 wpisy
    22 lutego 2019 22:13:24 CET

    Dzięki za ten wpis! 

    • 1132 wpisy
    1 marca 2019 17:18:40 CET
    Ciężko powiedzieć ja bym poszedł w najtańsze i zadbał po prostu o dobrą izolację.
    • 7 wpisy
    6 grudnia 2019 11:59:44 CET

    Pustaki szalunkowe produkuje wiele firm, w Wielkopolsce na przykład Uciechowski. W ofercie ma pustaki szalunkowe z betonu lub keramzytobetonu, a także kształtki zewnętrzne i wewnętrzne.

    • 192 wpisy
    17 grudnia 2019 14:18:46 CET